mijn marketing blog

Friday, January 12, 2007

virals

ik vind virals een leuke en grappige manier van communiceren en de initiatieven die in deze richting worden ondernomen zijn vaak de moeite waard. maar zoals bij elke vorm van communicatie zijn virals een middel en niet een doel. te veel nieuwe initiatieven, en bedrijven die deze ondernemen, zien virals als een doel. 'wij moeten ook virals doen'. dit is een verkeerde ontwikkeling.

communicatie kan duidelijk zijn als alleen de boodschap overkomt, maar voor commerciele communicatie is het ook van essentieel belang (in de meeste gevallen) dat de afzender bekend is. anders krijg je de 'even apeldoorn bellen'-gevallen; leuke reclame, maar voor wie of wat is het niet bekend. dit is ook een valkuil waarvoor moet worden opgepast bij virals. een viral is een middel, geen doel. hierdoor is een 'goede' viral niet alleen eentje die vaak wordt bekeken / aan wordt deelgenomen, maar ook eentje waar een duidelijke link met de onderneming niet ontbreekt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home