mijn marketing blog

Sunday, January 21, 2007

verwachtingen

het is een doodzonde in de marketing en in het ondernemen algemeen. beloften doen en niet waarmaken. zo stond ik vandaag in de rij bij de ah, niks bijzonder, maar het was nogal een flinke rij omdat het druk was. mijn oog viel op het bordje waarop stond 'staat u met drie in de rij, dan openen wij een kassa bij'. misschien komt het omdat alle rijen langer als 3 waren, maar er werd geen extra kassa geopend. nu vind ik dat helemaal probleem omdat het gewoon 2 minuten extra wachten is, maar ik ben wel geergerd door dat bordje wat er stond, daarop werd iets belooft waaraan niet werd voldaan (en eigenlijk nooit aan wordt voldaan). als er niet ten allen tijden aan die belofte wordt voldaan, moet je de belofte ook niet maken. hiermee schep je verwachting, waar vervolgens niet aan wordt voldaan wat leidt tot ontevredenheid. verwachtingen zijn goed, en horen ook bij de aankoopervaring (voorpret), maar manage de verwachting zodat je ze kan waarmaken, of beter nog zodat je ze kan overtreffen. schep geen verwachtingen die je niet waar kan maken.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home