mijn marketing blog

Sunday, January 28, 2007

nieuwsbrief

als je een product via een website wilt aanschaffen, via de post of digitaal, moet je altijd even een formuliertje invullen om de nodige gegevens aan de onderneming te verschaffen. onderaan staat dan meestal de knop met 'ik wil graag op de hoogte worden gehouden van aanbiedingen' en nog een tweede knop met een nieuwsbrief. als marketeer kan ik mijzelf eraan ergeren als deze opties al standaard zijn aangevinkt, zodat de onoplettende consument voortaans wekelijks wordt lastig gevallen. vanuit marketingoogpunt is het ook veel beter om voor de opt-in optie te kiezen, omdat je een database verkrijgt van mensen die echt opgerecht op de hoogte willen worden gehouden en geinteresseerd zijn. hierdoor kan je de toekomstige communicatie beter en gerichter op je echte doelgroep richten.

bovenaan mijn lijstje van ondernemingen die het fout doen staat microsoft. bij installatie van een willekeurig product wordt je vervolgens geconfronteerd met 4 of 5 aangevinkte vakjes. ik kan mij als consument ergeren aan hun opdringerigheid en als marketeer begrijp ik het ook niet

0 Comments:

Post a Comment

<< Home