mijn marketing blog

Friday, April 06, 2007

marketing in week 14

the good & the ugly



een en dezelfde campagne verkozen tot the good en the ugly; niet zozeer vanwege de specifieke uitting, maar meer hoe de betrokken partijen ermee om zijn gegaan. het gaat natuurlijk om de ophef over de plaatsing van een levensgrote poster van een vrouw in bikini in utrecht. Hunkemöller verdient een pluim voor het spelen van de vermoorde onschuld. ook het reclamebureau doet een duit in het zakje door het ontkennen van het bewust uitlokken van de rel. the ugly gaat naar de Christenunie en de toegepaste communicatie door hun; geen van de doelstelling zijn gehaald denk ik zomaar. ook al zijn er een aantal mensen wel eens met de CU toch zijn deze ook sceptisch omdat zij over emancipatie beginnen. maar vooral; eerst zullen alleen de bezoekers van Utrecht met deze levensgrote poster worden geconfronteerd, maar door de veroorzaakt commotie heeft het de voorkant van de dagbladen gehaald en veel meer aandacht gekregen dan ooit voor mogelijk werd gehouden. resultaat; de bikini is niet aan te slepen

the bad
Goomla is een online shop, daar kan je tegenwoordig op kleur zoeken, dus bijvoorbeeld 'een rode hoed' (via DutchCowboys). ik vind het een uitermate goed voorstel en echt een verrijking, maar wat ik helaas vind is dat de kleuren 'geschreven' moeten worden. het zou beter zijn als je kon kiezen uit een palet van kleuren door deze aan te klikken; in mijn optiek zorgt dit voor meer beleving, fun en interactiviteit. kort samengevat; een gemiste kans voor Goomla.nl

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Volgens mij kijk je over het palet heen! Ik zie toch echt een palet waaruit je een kleur kan kiezen.

11:26 AM  
Anonymous Anonymous said...

Het is inderdaad even zoeken, maar er zit een klein kleurenpaletje. Maar dan nog, hadden ze dat niet kunnen toevoegen bij het zoekvak op de homepage?

3:45 PM  

Post a Comment

<< Home