mijn marketing blog

Thursday, March 22, 2007

marketing in week 12

the good
de youtube-awards; een mijlpaal voor user generated content en een stap in de goede richting om consumenten te belonen voor hun creaties.

the bad
Wouter Bos die ophoudt met zijn blog op hyves. ik denk, en met mij vele anderen (of ik met vele anderen), dat dit een zeer onverstandige zet is. hiermee stuur je een boodschap af van 'bedankt voor de stemmen en val nu allemaal maar dood'. de boodschap die wouter wilde uitzenden was niet authentiek maar gefeinst en dit zal hem in de komende jaren pijn doen.

the ugly
gratis brieven versturen doordat er reclame staat gedrukt op de achterkant en je 1x een aanbieding in je mailbox kan verwachten. nu verwacht ik hiervan dat dit gaat mislukken omdat 1. je moet de enveloppen op het internet aanvragen (dat is voor veel mensen veel moeite) 2. je maar 5 enveloppen krijgt per keer en 3. hoeveel kaarten versturen mensen? en hoeveel daarvan zijn brieven en kaartjes naar vrienden? als ik een kaartje verstuur is dit meer als een kaartje, maar een attentie / gevoel / beleving en daarbij hoort geen wehkamp-aanbieding op de achterkant.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home