mijn marketing blog

Sunday, February 04, 2007

hema-popster

coca-cola en pepsi zijn al tijden in een hevige strijd verwikkeld om verschillende namen uit de muziekwereld aan hen te binden. zo wist pepsi britney te strikken en coca-cola heeft christina aguilera als spokesperson.

er zit echter wel een nadeel aan deze benadering, zo is natuurlijk ook onderhevig aan het imago en uitspattingen van de persoon in kwestie. natuurlijk is dit ook de bedoeling, maar dit kan ook negatieve gevolgen met zich meebrengen. hiernaast is het natuurlijk helemaal pijnlijk als britney wordt vastgelegd terwijl ze aan een blikje coca-cola slurpt. is het daarom niet handig als het proces eens wordt omgedraaid; waarom brengt een organisatie niet een popster op de markt... hierbij kan bijvoorbeeld worden gedacht aan HEMA. deze aanpak is vroeger ook succesvol geweest, denk aan 7up en fido dido, maar tegenwoordig wordt dit niet meer in deze vorm gebruikt. of in ieder geval heel erg bewust aan fmcg-merken. want om nog een voorbeeld te noemen; idols of xfactor. dit producten waaraan mensen worden verbonden. britney is iemand waaraan een product wordt verbonden.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home