mijn marketing blog

Tuesday, March 13, 2007

humor

het kan een krachtig middel zijn om de effectiviteit van de marketingcommunicatie te vergroten. maar ik denk ook dat het een van de meest moeilijke middelen is om in te zetten, want... wat is nou humor? wie bepaald er wat grappig is? wat is de humor van de onderneming? wat is de humor van de doelgroep. vooral als de laatste twee niet op een lijn zitten kan het nadelige gevolgen hebben. als de humor wordt begrepen kan dat worden vertaald als uitstekend inzicht in doelgroep, maar wanneer er mis wordt geschoten kan de doelgroep zich distancieren van het product of onderneming omdat zij zich niet begrepen voelt. het is ook van belang om na te gaan of de doelgroep wel zitten wachten op humor in de marcom; is de doelgroep hiervoor wel geschikt? de boodschap? de drager? ik ben van mening dat humor een effectief middel kan zijn in de marcom maar er moet wel worden nagegaan of het wel het juiste middel is en of het de juiste humor is, want humor is niet universeel. het is de kunst om de juiste humor te vinden die de gehele doelgroep aanspreekt een niet mensen buiten sluit.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home