mijn marketing blog

Saturday, February 10, 2007

web 2.0

een belangrijk deel van web 2.0 is social networking; een beetje het 'ik ken die en die', 'kijk eens hoeveel vriendjes ik heb' en 'six degrees of seperation'. natuurlijk zijn dit leuke features voor mensen met veel vrije tijd maar toegevoegde waarde, naast populariteit, hebben de meeste concepten niet. daarom voorzie ik ook dat in de toekomst er soort gelijke concepten ontstaan, dus web 2.0, maar die additionele voordelen bieden naast social networking. een voorbeeld hiervan is www.zubka.com; een recruitmentsite waarop je vacatures kan koppelen aan mensen in je omgeving; mocht de persoon de baan uiteindelijk krijgen, dan zal je hier voor (goed) worden betaald. zoals ik al zei; alternatieve voordelen.

daarom zie ik ook wel iets in een marktplaats.nl / ebay.com social network. hiermee kan je je sociale netwerk gebruiken als een 'advertising network' en deze op de hoogte houden van je te koop aangeboden producten. alternatieve voordelen zullen belangrijk worden zodat het ook echt loont om meer vriendjes te hebben

0 Comments:

Post a Comment

<< Home