mijn marketing blog

Saturday, April 21, 2007

Google


Het blijft maar niet stil rondom Google (dat is het natuurlijk al tijden niet geweest). Nu weer roering vanwege de waarschijnlijke overname van Doubleclick door Google. Na dit nieuws al enige tijd te hebben gevolgd en ook de wederom opgelaaide discussie over privacy en Google en het misbruik hiervan maakte ik een drastisch gebaar; ik wilde mijn standaardzoekmachine (linksboven in i.e. instellen op live search van microsoft)(niet dat ik die ooit gebruik om te zoeken, daarvoor is namelijk mijn google-toolbar, maar het ging om het gebaar). Nadat ik dit had gedaan en i.e. afsloot kwam er echter een mededeling dat deze actie van mij werd geblockt door de onaardige mensen van google en dat ik geen andere zoekmachine als standaard in kon stellen.

nu vind ik echter dat ik als consument (en als marketeer) zelf die vrijheid heb en ik vind het verschrikkelijk als een bedrijf dit krampachtig tegen probeert te houden. je krijgt namelijk hierdoor juist hevigere reacties, zie maar; de google toolbar is niet meer op mijn computer en ik ben 'live'. niet omdat ik dit wilde maar omdat google mij hiertoe aanzette.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home