mijn marketing blog

Friday, February 16, 2007

telling tales (2)

er worden tegenwoordig te weinig verhalen meer verteld; merken waar aan jaren is gebouwd en gewerkt om het echte instituten krijgen weinig aandacht en worden verwaarloost.

waarom zullen wij nog kiezen voor een duurdere verkade-reep als er ook een goedkopere huismerkvariant naast ligt? ook al is de prijs van de verkade-reep flink na beneden bijgesteld toch zal de consument vaak kiezen voor de goedkopere variant. niet om het kleine prijsverschil, misschien juist door het kleine prijsverschil. het verhaal om verkade chocolade is verwaarloost en door de prijs naar beneden bij te stellen wordt dit alleen nog maar weer een keer bevestigd. communiceer weer naar de consument het verhaal over superieure chocolade en verdubbel de prijs zodat de consument weer een verhaal krijgt wat consistent is met zijn beeld van de wereld (lekkere/betere dingen zijn duurder) zodat de consument het weer aan zichzelf kan verkopen. dit alles zal leiden tot meer verkopen en hogere winst en omzet.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home